Perlukah Medela Breast Pump Anda Di Servis?

Perkhidmatan Servis Medela Freestyle Breast Pump


Assalamulaikum dan salam sejahtera.

Kali ini saya ingin berkongsi berkenaan dengan keperluan untuk melakukan servis bagi Medela Breast Pump anda. Ramai pengguna Medela Breast Pump tidak ambil kisah berkenaan keperluan penjagaan pump mereka. Ini seterusnya menyebabkan prestasi pump semakin merosot iaitu 'suction' semakin berkurang dan lama kelamaan menyebabkan pump anda rosak. Untuk memastikan jangka hayat pump anda tahan lebih lama dan pump Medela anda beroperasi pada tahap yang maksimum, anda perlu manghantar pump Medela anda untuk diservis sekurang-kurangnya 6 bulan sekali atau setahun 2 kali servis. Dengan melakukan servis, pump Medela anda akan dapat beroperasi pada tahap maksimum mengikut spesifikasi yang telah ditetapkan iaitu:
 Vacuum Level (approx.)
-20....-270 mmHg
-3....-35 kPa
45 … 120 cpm

Di sini juga saya ingin kongsikan beberapa permasalahan yang biasa berlaku kepada Medela Breast Pump:
  1.  Back-flow - susu mengalir masuk ke dalam pump. Perkara ini boleh berlaku mungkin disebabkan oleh botol susu telah penuh atau kedudukan botol susu yang miring sehingga susu disedut masuk kedalam pump. Jika susu telah disedut masuk ke dalam pump anda, off kan pump anda dengan serta merta. Jika anda terus menggunakan pump tersebut, dikhuatiri litar eletronik di dalam pum itu akan rosak disebabkan berlakunya litar pintas. Seterusnya merosakkan pump anda. Kes-kes yang biasa saya jumpa ialah display rosak dan juga pump tak boleh on langsung. Sekiranya perkara ini terjadi kepada anda, sila bawa Medela Breast Pump anda ke pusat servis berdekatan dengan kadar segera.
  2. Battery not charging - Walaupun pump disambung kepada charger, battery tidak di cas. Malah simbol battery berkelip-kelip dipapar pada skrin. Ini terjadi biasanya disebabkan oleh pin di dalam slot battery tidak menyentuh battery dengan sempurna. Untuk mengatasi masalah ini, anda hanya perlu menaikkan sedikit pin tersebut agar kembali mennyentuh battery dengan sempurna. Jika anda tidak berjaya melakukannya, sila bawa Medela Breast Pump anda ke pusat servis berdekatan.
  3.  No power - Pump Medela anda tidak dapat dihidupkan sama sekali samada menggunakan battery/charger. Ini mungkin disebabkan berlaku kerosakan kepada litar elektronik dalam pump Medela anda. Puncanya mungkin akibat terjatuh dari tempat yang tinggi menyebabkan papan litar retak ataupun disebabkan oleh back-flow. Kemungkinan juga charger anda yang rosak atau connector yang longgar tetapi ianya amatlah tipis.
  4. Low-suction -  Ini merupakan perkara yang paling biasa berlaku. Biasanya tiada masalah besar dengan pum anda, cuma ianya perlu diservis. 'Suction' boleh dinaikkan ke tahap ~ -270 mmHg dengan melakukan servis.
  5. No suction - Jika ini terjadi, beberapa kemungkinan yang biasa berlaku ialah disebabkan oleh membrane bocor atau motor rosak. Biasanya membrane tidak dapat diganti dan ianya perlu ditukar dalam satu set bersama litar electronik.
Berikut merupakan beberapa contoh permasalahan berkaitan dengan Medela Breast Pump yang mungkin terjadi kepada anda. Banyak lagi kemungkinan lain yang hanya dapat dipastikan melalui pemeriksaan details yang perlu dilakukan ke atas pump anda. Jika anda memerlukan sebarang khidmat nasihat berkaitan dengan Medela Breast Pump anda, kami sedia membantu anda.

Kami bukan sahaja menjual Medela Breast Pump bahkan mempunyai kepakaran  dan menyediakan perkhidmatan untuk servis & repair Medela Frestyle Breast Pump termurah di pasaran. 

PM ME NOW. https://www.facebook.com/messages/MothersFirstChoice


Perkhidmatan servis & repair Medela Frestyle Breast Pump Murah Malaysia.

100% Cheapest in town.
100% Money back guaranteed.
100% Trusted seller @ MFC.
100% Great value.
100% Fast delivery.
100% Satisfaction. 

@http://mothersfirstchoice.blogspot.com/

"Pay Less & Save More" @ MFCTM



Sekian sahaja perkongsian untuk kali ini. Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat ibu dan si bayi.

Jika anda memerlukan peralatan penyusuan, kami sedia membantu. Jemput ke kedai online kami di ->> www.mothersfirstchoice.com

ATAU 

Kedai fizikal kami di:







Mothers First Choice (MFC) ialah pembekal produk penyusuan susu ibu terunggul di Malaysia.  MFC juga menyediakan khidmat nasihat dan kaunseling serta bimbingan kepada ibu-ibu yang menghadapi masalah dalam proses penyusuan termasuk dalam aspek pemiilihan jenis pam susu yang sesuai.